Sinebrychoff

Aineistonhallinnan tehostamisen avainsanat:
dynaamisuus, monikanavaisuus ja integroitavuus

Sinebrychoff on Suomen johtava panimo, joka valmistaa oluita, siidereitä sekä virvoitus- ja energiajuomia, joka tarjoaa myös kattavan valikoiman kansainvälisiä oluita ja yhteistyökumppaniensa kautta laajan valikoiman muita alkoholijuomia. Sinebrychoff aloitti panimotoiminnan 1819 ja on tänään Pohjoismaiden vanhin panimo ja Suomen vanhin elintarvikealan yritys. Sinebrychoff valmistaa Coca-Colan juomat Suomessa. Sinebrychoff on osa kansainvälistä Carlsberg-konsernia.

Sinebrychoffin aineistonhallinnan tehostamisen avainsanat: dynaamisuus, monikanavaisuus ja integroitavuus

Sinebrychoff tarjoaa ravintola-asiakkailleen mahdollisuuden tuottaa heidän tarpeisiinsa räätälöityjä mainosmateriaaleja. Jotta tämä on mahdollista ja jotta kaikki materiaalit ovat hallitusti brändiohjeistojen mukaisia, käytettävän ratkaisun tulee olla dynaaminen ja tarjota monikanavainen julkaisumahdollisuus. Kartoitettuaan eri vaihtoehdot Sinebrychoff otti käyttöön Gredin aineistonhallinnan ratkaisun, jolla pystyttiin korvaamaan kaksi aikaisempaa palvelua.

Haasteet

Sinebrychoffilla on Suomessa tuhansia ravintola-asiakkaita, joiden paikallisiin markkinointitarpeisiin se tarjoaa erilaisia mainos- ja markkinointimateriaaleja. Jotta näitä materiaaleja pystytään toimittamaan nopeasti, joustavasti, personoituina ja brändihallitusti, on ainoa toimiva ratkaisu tarjota asiakkaille digitaalisen aineistonhallinnan palvelu, jonka kautta asiakkaat pystyvät itse tuottamaan ja julkaisemaan tarvitsemansa aineistot kontrolloidusti. Palvellakseen moninaista asiakaskuntaa ratkaisun piti olla asiakkaille helppokäyttöinen sekä nopeasti omaksuttavissa ja käyttöön otettavissa.

Ratkaisu

Gredi toimitti Sinebrychoffille digitaalisen aineistonhallinnan ratkaisun, joka mahdollistaa erilaisten markkinointimateriaalien dynaamisen tuottamisen, monikanavaisen julkaisemisen ja asiakkaiden eri järjestelmiin integroitavuuden. Gredin digiviisaan ratkaisun avulla Sinebrychoffin ravintola-asiakkaat voivat itse tehdä erilliset juomalistat, hintatarjoukset sekä muut myynninedistämismateriaalit. Ne voidaan tarpeen mukaisesti tulostaa, julkaista ravintolan digiscreeneillä tai vaikka sosiaalisen median eri kanavissa.

Hyödyt

Gredin ratkaisu on tuonut useita hyötyjä Sinebrychoffin markkinoinnille:

  • Kustannussäästöjä syntyi, tehokkuus kasvoi ja aineistojen hallittavuus parani, kun Gredin palvelu korvasi kaksi aikaisempaa järjestelmää yhdellä helppokäyttöisellä ratkaisulla.
  • Dynaamista aineiston- ja informaationhallintaa pystytään nyt tekemään laajallekin asiakaskunnalle täysin brändihallitusti ja Sinebrychoffin ohjeistusten mukaisesti.
  • Markkinointiaineistoja ja –informaatiota voidaan tuottaa ja julkaista monikanavaisesti, esimerkiksi painettuina materiaaleina, digitaalisille näytöille ja sosiaalisen median kanavissa.
  • Palvelun käyttöoikeuksia voidaan hallita helposti ja turvallisesti. Käytön tuki ja asiakaspalvelu ovat nopeasti saatavilla toimittaessa kotimaisen Gredin kanssa.

”Meille on ensisijaisen tärkeää, että asiakkaidemme käyttöön tarkoitettu aineistonhallinnan ratkaisu on helppokäyttöinen ja soveltuu erilaisten asiakkaidemme alati muuttuviin tarpeisiin. Toisaalta haluamme pitää huolen siitä, että kaikki julkaistava materiaali on brändiohjeistuksiemme mukaista. Kartoitimme markkinoilta eri vaihtoehtoja. Päädyimme valitsemaan Gredin ratkaisun, joka korvasi kaksi aikaisempaa palvelua ja joka on käytännössä osoittautunut toimivaksi ratkaisuksi meidän kaltaiselle bränditalolle,” sanoo Maija Mäkirinne, Key Account Director, Sinebrychoff.

 
AAA Suomen Vahvimmat Lowest credit risk Menestyjäyritys Suomalaista palvelua Koodia Suomesta Luotettava kumppani