Digiviisaan markkinoinnin 3 edellytystä

Markkinoinnin maailma on muuttunut

Paraskaan osaaja ei pysty tosiaikaisesti seuraamaan viestintää kaikissa kanavissa. Sen sijaan hän tarvitsee kokonaiskuvan, joka kertoo meneillään olevista kampanjoista ja tulevien operaatioiden vaatimuksista. Hyvien työvälineiden avulla yrityksesi sisältöosaaja johtaa sisällöntuottajien, muiden kumppaneidesi sekä markkinointi- ja viestintäkanavien toimintaa kuin kapteeni komentosillalla.

Digiviisas markkinointi

Digiviisas markkinointi ja sen kolme perusedellytystä

1. Toimintamalli
Digitaalisen omaisuuden kustannustehokas käyttö ja arvon kasvatus (digital asset management, DAM) edellyttävät, että mittaat ja hyödynnät investointeja brändi-ilmeeseen, tuotemarkkinoinnin materiaaliin, tuotetiedon hallintaan (PIM), viestintään sekä älykkäisiin työnkulkuihin. Monikanavaisuus edellyttää aineiston jatkuvaa versiointia ja markkinoinnin toimintaketjun ohjaamista. Aineistoilla ja lisäarvotiedoilla (metatiedoilla) on julkaisu- ja vanhenemispäiviä, joiden hallintaan tarvitset napakan toimintamallin.

2. Työvälineet
Tarvitset sähköiset, modulaariset ja räätälöitävissä olevat työkalut, jolla otat digitaalisen omaisuutesi tiukasti hallintaan. Oikeilla välineillä hallitset brändi-ilmettäsi, tuotetietojasi ja julkaisukanavien vaatimuksia. Ohjaat työryhmäsi toimintaa siitä riippumatta, kuuluuko toimitusketjuun oman yrityksesi liiketoimintayksiköitä tai tytäryhtiöitä tai ulkopuolisia palveluntarjoajia. Oikea työväline on esimerkiksi yksi ainoa materiaalipankki, jonka avulla sisällön hallinta tehokkaasti on mahdollista.

3. Osaaminen
Eri kanavien tekniset vaatimukset edellyttävät, että pystyt hallitsemaan ja viestimään tarpeet digitaalisen informaation (materiaalien ja lisäarvo-, eli metatiedon) tuottajille. Et ehkä voi hankkia omaan organisaatioosi kaikkien alojen erikoisosaajia, vaan tarvitset hyväksi havaittuja ja standardoituja toimintamalleja, joiden vaatimuksia viestit ja seuraat helposti.

Tutustu digiviisaan päättäjän oppaaseen täällä.

Näiden perusedellytysten lisäksi saat hyviä käytännön vinkkejä kaikkiin niihin mahdollisuuksiin, joilla saat puristettua digitaalisuudesta kaiken hyödyn markkinointisi ja yrityksesi hyväksi. Digiviisaasti.

«
»
 
AAA Suomen Vahvimmat Lowest credit risk Menestyjäyritys Suomalaista palvelua Koodia Suomesta Luotettava kumppani