SGN

Dynaamiset pohjat tuovat tehoa työhön

SGN Group on maahantuontia ja tukkukauppaa harjoittava perheyritys, joka tunnetaan vahvoista kansainvälisistä merkkituotteista. SGN:n toimialaan kuuluvat urheilu- ja vapaa-ajan tuotteet, maatalous, ympäristönhoito ja teollisuuslaitteet. Myyntiä ja markkinointia hoitavat ensisijaisesti erikoistuneet jälleenmyyjät, joiden taustalla toimii tehokas logistiikkajärjestelmä.

Dynaamiset pohjat tuovat tehoa työhön

SGN Groupissa oli aiemmin käytössä kaksi erillistä järjestelmää, joilla tuotettiin materiaalia jälleenmyyjien markkinoinnin tukemiseen. Konsernin sisäisellä mainostoimistolla oli kuvapankki ilmoitusaineiston pohjien säilyttämiseen ja lisäksi konserniin kuuluvat itsenäiset Sportia-kauppiaat käyttivät omaa järjestelmäänsä myymälämateriaalien tuottamiseen. Kun järjestelmien päivittäminen tuli ajankohtaiseksi, päätettiin siirtyä yhteen järjestelmään, joka kattaisi toiminnoiltaan molemmat vanhat. SGN Group valitsi Gredin ratkaisun sen monipuolisuuden ja selkeyden vuoksi.

”Materiaalipankin ja web-to-print-toimintojen lisäksi siinä on masterointityökalu, jolla voi itse tehdä dynaamisia pohjia. Tämä oli meille painavin syy, miksi valitsimme Gredin: työtämme tehostaa valtavasti mahdollisuus luoda itse erilaisia ilmoitusmateriaalien pohjia”, sanoo konsernin markkinoinnista ja viestinnästä vastaava Helena Peltola. SGN:llä arvostetaan myös järjestelmän tehokkaita massasyöttöominaisuuksia: esimerkiksi hintalaput syntyvät kätevästi tiputtamalla hintatiedot excel-muodossa järjestelmään. Myös järjestelmän kyky käsitellä monipuolisia graafisia ilmeitä saa kiitosta. Gredin puolesta puhui myös kotimaisuus ja se, että yritys on ollut markkinoilla jo pitkään. ”He ovat tehneet kehitystyötä kokemuksen kautta, asiakkaita kuunnellen ja saavuttaneet merkittäviä näyttöjä”, Peltola sanoo.

Käyttöönottovaiheen haasteita ratkaistu yhdessä

Käyttöönottovaiheessa järjestelmään siirrettiin valtavat määrät dataa ja eteen tuli odottamattomiakin haasteita. SGN Group tuottaa hyvin moninaista markkinointimateriaalia ja järjestelmä ei ole sellaisenaan taipunut kaikkiin ilmenneisiin tarpeisiin. SGN kiittelee kuitenkin Grediläisten asennetta ja avuliaisuutta. ”Käyttöönotto on ollut haasteista huolimatta joustavaa. Meillä on tukena nimetyt henkilöt Gredistä, jotka ovat vastanneet kysymyksiimme nopeasti ja auttaneet parhaansa mukaan hyvällä asenteella. Odotamme, että pystymme tukemaan jälleenmyynnin markkinointia tehokkaammin, kun järjestelmä helpottaa työrutiinejamme ja kaikki materiaalit ovat helposti ulottuvilla”, Peltola sanoo.

Venäjänkielinen versio palvelee itäkauppaa

Viennin osuus SGN Groupin liikevaihdosta on merkittävä, noin neljännes. Konsernilla on Pietarissa oma tytäryhtiö, Sumeko, jota varten on työn alla Gredin palvelun venäjänkielinen versio. ”Myymme Venäjällä mm. moottoripyöriä ja skoottereita. Pietarin-toimistossamme on 15 hengen tiimi, joka ottaa Gredin palvelun käyttöön suomalaisen version jälkeen. Sumeko asioi 180 venäläisen jälleenmyyjän kanssa, ja palvelu tehostaa heidänkin markkinointiponnistuksiaan”, toteaa Peltola.

 
AAA Suomen Vahvimmat Lowest credit risk Menestyjäyritys Suomalaista palvelua Koodia Suomesta Luotettava kumppani