YIT

Päivittäinen työkalu markkinoinnille ja viestinnälle

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Pohjoismaiden ja Venäjän lisäksi YIT toimii Baltian maissa ja Keski-Euroopassa. Vuonna 2010 YIT:n liikevaihto oli 3,8 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 26 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssa.

Päivittäinen työkalu

YIT käyttää brändinsä ja markkinointimateriaaliensa hallintaan Gredin toimittamaa aineistonhallinnan verkkopalvelua, Brand Toolboxia. ”Brand Toolbox on markkinointi- ja viestintäihmisillemme erittäin tärkeä työväline”, sanoo Kristina Broman, YIT:n Brand Manager. YIT on kansainvälinen yhden brändin talo ja Brand Toolbox nimensä mukaisesti toimii jokapäiväisenä brändin hallinnan työkalupakkina. ”Palvelusta löytyy suurin osa kuva- ja dokumenttimateriaalista, joita töissä tarvitsemme”, Broman kertoo.

Kaikki materiaalit yhdestä paikasta

Brand Toolbox sisältää keskitetysti muun muassa YIT:n logot ja viralliset brändikuvat sekä valmiit tuotepohjat esimerkiksi erilaisiin lomakkeisiin ja esityksiin. Eri maissa toimivat yksiköt voivat käyttää pohjia ja tehdä niistä omat kieliversiot, jotka ovat ulkonäöltään yhteneväiset. ”Suurimmat edut ovat, että materiaalit ovat yhdessä paikassa, ne ovat YIT:n brändin mukaiset ja esimerkiksi kuviin löytyy eri versiot eri kanavia varten. Työ tehostuu, kun materiaalit eivät ole hujan hajan ja ne ovat aina sellaiset kuin pitää”, sanoo Broman.

YIT ja Gredi ovat tehneet yhteistyötä jo yli vuosikymmenen ajan. Gredin edeltäjä Brandwind toimitti YIT:lle kuvapankkiratkaisun, joka palveli silloin kotimaisilla markkinoilla toimivaa yritystä. Kymmenessä vuodessa YIT on kasvanut kansainväliseksi konserniksi ja Brand Toolbox on kehittynyt sen mukana. Tänä päivänä järjestelmää käyttää yli 500 YIT:läistä 14 eri maassa. ”Meille on erittäin tärkeää, että YIT:n ilme on samanlainen kaikkialla. Brand Toolbox on lähes välttämättömyys yhteisen linjan ylläpitämisessä. Esimerkiksi kansainvälisten yritysostojen yhteydessä uudet YIT:läiset perehdytetään järjestelmän käyttöön”, Broman kertoo.

Vuosien mittaan Brand Toolboxia on kehitetty asiakkaan toiveiden ja YIT:n muuttuvien tarpeiden mukaan. Sekä Gredi että YIT ovat olleet omalta osaltaan aktiivisia kehitystyössä. ”Käyttäjäpalautteen perusteella Gredi on parantanut esimerkiksi palvelun käyttöliittymää ja loogisia polkuja niin, että materiaalit löytyvät entistä paremmin ja sivuston hierarkia tukee paremmin työprosessejamme”, Broman sanoo. Brand Toolboxia on myös laajennettu matkan varrella, mikä on helppoa palvelun modulaarisen rakenteen ansiosta. ”Brand ToolBoxia on viimeksi täydennetty tuotteistetulla uutiskirjeellä”, Broman kertoo. Gredin ja YIT:n yhteistyö Brand Toolboxin tiimoilta on ollut pitkäjänteistä ja toimivaa. ”Olemme hyvin tyytyväisiä yhteistyöhön Gredin kanssa. Toiveisiimme on tartuttu ja Brand Toolboxia on niiden mukaan rakennettu YIT:n käyttötarpeisiin sopivaksi.”

 
AAA Suomen Vahvimmat Lowest credit risk Menestyjäyritys Suomalaista palvelua Koodia Suomesta Luotettava kumppani