Terveystalo

TERVEYSPALVELUJEN BRÄNDINHALLINTAA NOPEASTI
JA VASTUULLISESTI YHDESTÄ HUBISTA

Terveystalo on Helsingin pörssissä listattu julkinen osakeyhtiö, joka on verkostoltaan ja liikevaihdoltaan Suomen suurin terveyspalveluyritys. Yhtiö tarjoaa monipuolisia perusterveydenhuollon ja erikoissairaanhoidon palveluja yritys- ja yksityisasiakkaille sekä julkiselle sektorille. 2019 toimipaikkoja oli noin 300 eri puolilla Suomea. Yrityksellä on myös digitaaliset palvelut asiakkaille. 2019 Terveystalossa asioi 1,2 miljoonaa yksittäistä asiakasta, ja lääkärikäyntejä tehtiin 3,7 miljoonaa. Terveystalossa työskentelee yli 13 000 terveydenhuollon ammattilaista, joista noin puolet itsenäisinä ammatinharjoittajina. Terveystalon palveluilla on Avainlippu-tunnus ja yhtiö on Suomalaisen Työn Liiton jäsen.

Miksi Terveystalo vaihtoi Gredi Content HUBiin?

”Tavoittelimme aineistojen keskittämistä ja helppokäyttöistä palvelua, joka toimii selaimen kautta, viestintäasiantuntija Satu Laurila aloittaa. ”Meille oli myös tärkeää, ettei kukaan Terveystalossa tarvitse erillistä kirjautumista erillisin käyttäjätunnuksin, vaan pääsee palveluun suoraan SSO:n kautta kertakirjautumisella.

Gredin Terveystalolle luoma brändin- ja aineistonhallintapalvelu sisältää esimerkiksi brändimanuaalin, logot ja kuvat, ohjeet, toimipaikkamateriaalit ja tietenkin hakutoiminteen. Haulla massiivinen määrä aineistoja löytyy nopeasti. ”Kuka tahansa meillä saa hakea, ja myös löytää materiaalia, se on nyt tehty helpoksi, Satu sanoo.

Materiaalit brändihallitusti ja taatusti perille

”Meillä on useita isoja palvelukokonaisuuksia ja erittäin paljon materiaaleja, kuten kuvia. Hyvä hakutoiminne on meille tärkeä käytettävyys- ja saatavuustekijä”, Satu sanoo. Visuaalinen suunnittelija Marina Lönn ja Satu kertovat, että markkinointi- ja viestintätiimiltä kysellään Terveystalossa paljon kuvia ja logoja mitä moninaisimpiin käyttötarkoituksiin.

”Niitä tarvitaan ulkoisen markkinoinnin lisäksi tietysti jo sisäiseen, sekä toimipisteiden ja liiketoimintojen käyttöön. Aikaisemmin logoja ja kuvia tarvitsi lähettää meilillä isoina liitteinä, jotka eivät aina menneet perille. Nyt varmistamme brändinhallinnan lähettämällä suoraan palvelusta pikalinkkejä kuviin ja logoihin, ja aineistoista on aina viimeisimmät versiot saatavilla, Satu ja Marina kuvailevat.

Varmaa elinkaaren- ja versionhallintaa

Terveystalon palvelussa on selkeä rakenne. Aineistoja on helppo kierrättää sisäisesti ja jakaa kumppaneille. Aineistojen elinkaarihallinta on mahdollista luonnoksista valmiiseen versioon ja lopulta arkistointiin. Aineistojen version- ja elinkaaren hallinta on Terveystalolle tärkeää, ja siitä on yhteiset toimintatavat. Myös kuvapolitiikka on selvä.

Haluamme, että kuvissa on meidän brändivärit, ja että kuvat näyttävät suomalaiselta terveydenhuollolta. Kuvaajat ottavat meille kuvia, me valitsemme niistä, ja lataamme haluamamme kuvat Grediin. Näin varmistamme, että kaikki kuvat ovat ajan tasalla, niihin on käyttöoikeudet, ja ne ovat kaikille käyttövalmiita”, Marina sanoo.

”Terveysalalla on aika tarkkaa, mitä kuvissa saa näkyä! Oma väkemmekin on todella tarkka tästä. Esimerkiksi hoitotyötä tekevillä ei saa olla sormissaan sormuksia, kuvissakaan. Siksi emme voi aina käyttää valmiita kuvapankkikuvia, vaan tarvitsemme omaa kuvatuotantoa”, Satu paljastaa.

Terveystalon palvelukseen tulee uusien toimipaikkojen myötä uutta väkeä. ”Myös palveluksestamme poistuvan asiantuntijan kuvat pitää poistaa kuva-arkistosta, ettei kuvia käytetä vahingossa”, Satu huomauttaa.

Palvelu kasvaa joustavasti yhdessä asiakastarpeiden kanssa

Vuodesta 2018 vuoteen 2019 Terveystalo kasvoi yli 40 uudella toimipisteellä, ja yli 3000 uudella työntekijällä. Mitä tarpeita brändinhallinnassa on yritysostojen yhteydessä? ”Kun uusia toimipaikkoja tulee, Gredin palvelusta löytyy heti käyttöön meidän toimipaikkamateriaalit, kuten logot sekä tilailmeen ja muun visuaalisen ilmeen ohjeet. Yhtenä esimerkkinä vaikkapa teippausten ohjeet. Kun kumppanit tulevat toteuttamaan teippauksia, heille on helppo ohjeistaa talomme tyyli”, Satu havainnollistaa.

Satu ja Marina kertovat, että nyt on päästy hyvään alkuun. ”Tarkoitus on laajentaa palvelun hyödyntämistä. Oivalsimme heti, kuinka paljon meillä onkaan materiaaleja, ja miten me nyt saamme ne helposti kaikkien ryhmien käyttöön. Nyt laajennamme käyttöä eteenpäin, Satu linjaa. ”Gredin palvelu on tosiaan meidän Flora, miten me pärjättäisiin ilman? Se on ihan älyttömän arvokas jo alkaen siitä, kun miettii kuvien käyttöön liittyviä asioita”, Marina sanoo.

Sadulla on hyviä neuvoja uusille asiakkaille. Alun käyttöönotto vaatii pohdintaa. Kun siitä pääsee yli, uskon, että avautuu mahdollisuudet, mitä kaikkea palvelulla voi tehdä, kun saa ensin kamat sisään! Meidän kokoisilla yrityksillä voi olla esimerkiksi verkkolevyillä paljon materiaalia, eikä se ole säilyttämiseen, saati jakamiseen hyvä tapa. Selainpohjainen ratkaisu on hyvä.

 Eihän kukaan halua palata enää verkkolevyjen käyttöön Gredin mobiilikäytön ja selainkäytön jälkeen! Palvelu toimii, ja on ihan sama, oletko etänä tai toimistolla”, Satu vinkkaa.

 ”Aiomme ottaa tulevaisuudessa käyttöön dynaamiset pohjat helpottamaan meidän ihmisten tekemistä. Lisäksi haluamme hoitaa aineistojen kommentoinnin tulevaisuudessa Gredin kautta”, Satu linjaa.

”Aika nopeasti ymmärsin, että Gredi on paljon enemmän kuin kuvapankki! Me tarvitsemme tällaisen palvelun, joka laajenee asiakastarpeissa. Tuntuu, että mahdollisuuksia on loputtomasti eri käyttötapoihin ja skaalautuvuuteen!” Satu kristallisoi. Marina on samoilla linjoilla. ”Tämä on tosi hyvä juttu meille. Se antaa sitä enemmän, mitä enemmän sitä käyttää!”

 
AAA Suomen Vahvimmat Lowest credit risk Menestyjäyritys Suomalaista palvelua Koodia Suomesta Luotettava kumppani