Kivra

VASTUULLINEN MARKKINOINTI SÄÄSTÄÄ LUONTOA JA KULUJA

Suomessa lähetetään edelleen vuosittain yli 500 miljoonaa paperista dokumenttia. Niistä jokainen on liikaa ilmastollemme. Digipostilaatikko Kivra haluaa rakentaa yhdessä yritysten ja suomalaisten kanssa ilmastovastuullisempaa ja turvallisempaa yhteiskuntaa tarjoamalla sujuvampaa digitaalista asiointia yrityksiltä ihmisille. Kivra on saapunut Suomeen Ruotsista vuoden 2020 alkupuolella. Palvelulla on Ruotsissa jo lähes 4 miljoonaa käyttäjää ja yi 27 000 yritystä lähettää digitaalista postia asiakkailleen Kivralla. Kivran missio on tehdä arjen asioinnista sujuvaa ja ilmastoystävällistä.

Kivra arvostaa Gredin palvelun helppoa asiakaspolkua

Yritysvastuullisuus on käytännössä johtamista, konkreettisia arjen ekotekoja ja koko maapalloamme ajatellen tehtyjen kestävien palvelujen käyttämistä. Vastuullinen Kivra elää kuten opettaa. Digitaalista laskunmaksupalvelua asiakkailleen markkinoiva Kivra käyttää oman brändinsä ja brändiaineistojensa hallintaan digitaalista Gredi Content HUBia.

”Gredin meille luoma palvelu sisältää koko organisaatiomme ja sidosryhmiemme tarvitsemat aineistot. Sieltä löytyvät esimerkiksi logot, kuvat, yhtiötietoja, tiedotteita, markkinointimateriaalit, myyntimateriaalit ja brändiohjeisto”, Kivran markkinointijohtaja Maija Leivo kertoo.

Mikä oli polttavin tarve, jonka tähden Gredin palvelu otettiin käyttöön? ”Kivran koko ideologia lähtee siitä, että tehdään hyvää yhdessä. Hyvän tekemisen tarvitsee olla helppoa asiakkaillemme, eli yrityksille ja kuluttajille. Kun vertailin palveluntarjoajia, Gredi tarjosi helpoimman asiakaspolun! Siitä se sitten lähti. Tunsin Gredin palvelun jo niiltä ajoilta, kun työskentelin Varmalla”, Maija kertoo.

Turvallisuus on tällä alalla ja meille itselle äärettömän tärkeää. Se että Gredillä on serverit Suomessa, on meille iso arvo. Sille myös asiakkaamme antavat arvoa”, Maija painottaa.

”Gredin palvelu sopii meidän ideologiaamme, sillä itse olemme hubi arjen asiointiin. Gredin avulla meillä on tarjota hubi organisaatiomme sisällä ja julkisesti kaikille markkinoinnin ja viestinnän aineistoille, sekä asiakassuhteiden hoitamiseen – olipa kyse sitten b-to-b- tai b-to-c-asiakkaista”, Maija sanoo.

Miten Kivra hoitaa asiakassuhteita Gredin palvelussa?

Asiakkaan kunnioittaminen ja aito kumppanuus on tärkeä osa Kivran vastuullista toimintaa. ”Gredin ansiosta meillä on nyt yksi palvelu, jossa kullekin kohderyhmälle näkyvät relevantit sisällöt, eikä mitään turhaa. Ei tarvitse hakea aineistoja eri linkkien kautta. Kunnioitamme ja arvostamme asiakkaidemme aikaa”, Maija sanoo.

”Tuotamme markkinointimateriaalit yritysasiakkaillemme heidän toiveidensa mukaisesti ja toimitamme aineistot Gredillä sujuvasti perille. Näin toimien emme tuki sähköposteja ja lähetä aineistoja monesta kanavasta. Palvelussa asiakasyrityksillämme on omat aineistokansiot, joihin päivitämme jatkuvasti aineistoja”, Maija kertoo.

”Gredi on meillä osa arkea ja jokapäiväinen työkalu. Ei vaan varasto”, Maija tähdentää.

”Kaiken taustalla on helppous. Gredin palvelua on helppo käyttää. Sieltä asiakasyritystemme ja median on helppo löytää aineistot. Siellä kaikki aineistot luonnollisesti myös säilyvät hyvin turvassa.”

Eri kohderyhmien eri tarpeet voidaan hyödyntää

Mitä eri käyttäjiä Gredin Kivralle luomalla palvelulla on? ”Sisäisesti meillä tietenkin markkinoinnin, viestinnän ja myynnin väki käyttää arjen työssä joka päivä. Asiakaspalvelummekin käyttää aktiivisesti! Asiakaspalvelumme väki operoi Gredin palvelun kautta, ja kaikki asiakkaan kanssa läpikäyty aineisto tallentuu asiakkaan omaan kansioon. Meillä osa asiakkaan palvelukokonaisuutta on esimerkiksi asiakaspalvelukoulutukset”, Maija kuvailee.

”Palvelumme julkisella puolellakin pointtina on helppous. Sinne pääsee suoraan nettisivuiltamme helposti ilman tunnuksia ja salasanoja. Se on meille tärkeää. Palveluun on vapaa pääsy yrityksillä ja medialla, tervetuloa! Siellä on kuvat, logot ja ensimmäinen tutustumisaineisto Kivrasta”, Maija kertoo.

”Digitaalisuus ja paperittomuus säästävät valtavasti yritysten kuluja”

”Paperilaskut ovat valtavan iso kuluerä monissa yrityksissä. Lisäksi paperinen asiointi kuluttaa luonnonvarojamme aivan turhaan. Miksi paperilaskuja sitten lähtee vielä niin paljon? Yritykset laittaisivat mieluusti kaiken digilaskuina! Kuluttajille ei vain ole ollut aiemmin riittävän helppoa kanavaa digiasiointiin siirtymiseen. Arjen tulee olla sujuvaa asiointikanavasta ja tavasta riippumatta”, Maija analysoi.

Gredin palvelu sopii hyvin Kivran palvelukokonaisuuteen ja tukee palvelun omaa ideologiaa. Helppoa, sujuvaa ja ilmastoystävällistä. Palvelu selkeyttää aineistonhallintaa, ja mahdollistaa liiketoiminnan kasvattamisen vastuullisen ja luontoystävällisen digitaalisen aineistonhallinnan avulla.

Mikä on kaikkein parasta Gredin palvelun käytössä verrattuna aikaan ennen palvelua? ”Parasta on palvelun helppous. Kaikilla on sama haaste – tietoa on introissa, tietokannoissa ja siellä täällä kanavissa haettavana, ja eri kumppaneiden kanssa on eri palveluja ja kanavia käytössä. Aineistojen hallinnan keskittäminen yhteen kanavaan on paras ratkaisu”, Maija linjaa.

Mitä tapahtuu seuraavaksi Kivran toimintakentässä? ”Toimialana sähköinen asiointi on jo vahvasti tätä päivää. Nyt panostetaan enemmän asiakaskokemukseen ja sujuvoitetaan arjen asiointipolkuja yritysten ja ihmisten välillä”, Maija sanoo.

”Ilmastovastuullisuus on Kivralla DNA:ssa ja sitä emme voi koskaan korostaa liikaa. Tästä johtuen olemme saaneet ensimmäisenä digipostina maailmassa Climate Positive -sertifioinnin Kivralla toimitettavalle postille. Kaikki palvelustamme aiheutuva hiilijalanjälki on kompensoitu 110-prosenttisesti. Tämä sertifikaatti antaa asiakkaillemme arvoa, sillä se tarkoittaa, että positiivinen hiilikädenjälki kasvaa automaattisesti koko ajan kaikilla niillä yrityksillä ja kuluttajilla, jotka käyttävät Kivraa”, Maija kiittää.

 
AAA Suomen Vahvimmat Lowest credit risk Menestyjäyritys Suomalaista palvelua Koodia Suomesta Luotettava kumppani