KOIVUNEN

JÄLLEENMYYJÄVERKOSTOLLE HETI KAIKKI TARVITTAVAT AINEISTOT

Koivunen on 1927 perustettu autoalan teknisen kaupan monialayritys, jonka 140 000 tuotteen valikoiman jakelu hoidetaan jälleenmyyjien kautta. Koivunen on henkilöautojen ja raskaan ajoneuvokaluston varaosien, lisävarusteiden, laitteiden, renkaiden ja vanteiden sekä työkalujen, koneiden ja kiinnitystarvikkeiden maahantuoja. Yritys toimii Suomessa ja Baltian maissa, ja sen liikevaihto on yli 165 miljoonaa euroa.

Koivunen on luottanut jo vuodesta 2013 jälleenmyyjäverkostonsa auttamiseen Gredin Koivuselle luoman brändin- ja aineistonhallintapalvelun Koivunen extranetin avulla. ”Yhteistyö Gredin kanssa on ollut sujuvaa”, aloittaa Tuomo Koukkari, Koivusen ketju- ja markkinointipäällikkö.

Laajaa ja monipuolista käyttöä yrityksen sisällä ja jälleenmyyjäverkostossa

Koivunen extranet sisältää monipuolisen valikoiman jälleenmyyjien tarvitsemia aineistoja. ”Extranetissä meillä on laaja-alaisesti erilaisia materiaaleja markkinointimateriaaleista hinnastoihin asti. Ajantasaisuus ja saatavuus ovat juuri hinnastojen osalta erittäin tärkeitä. Tiedotteita jalkautamme myös osaltaan extranetin kautta. Kampanjoita meillä on vuositasolla luonnollisesti monenlaisia. Kampanjoiden materiaalit löytyvät tietenkin extranetista, Tuomo listaa.

”Extranet on myös organisaatiomme sisäisessä käytössä materiaalipankkina. Sieltä löytyvät esimerkiksi tuotekuvat ja monenlainen muu markkinointimateriaali, kuten videot ja some-aineistot”, Tuomo tähdentää.

Aineistot oman tarpeen mukaan heti itse extranetista

Koivusella on suuren kysynnän kattava jälleenmyyjäverkosto. Osa jälleenmyyjistä on ketjuyrityksiä ja osa sitoutumattomia jälleenmyyjiä. Koivusen extranetin potentiaalisia käyttäjiä on Tuomon mukaan noin 800. Jos Koivusen väki palvelisi näitä käyttäjiä 24/7 henkilötyönä yksitellen markkinointiaineistoja sähköpostitellen, kuluisi jokunen tovi. Onneksi on extranet, joka palvelee jälleenmyyjiä juuri silloin, kun tarve on. Oli sitten arkipäivä, iltapuhde, yösydän tai viikonloppu.

Millaista vaikuttavuutta ja säästöjä Koivunen on saavuttanut Gredin luoman palvelun laajalla jalkauttamisella jälleenmyyjäverkostoon? Tietenkin ajan ja resurssien säästöä meillä ja jälleenmyyjillämme. Vaikea arvioida, mitä toimintatavat olisivat ilman extranettia, sillä se on ollut osa toimintaamme jo noin 10 vuoden ajan. On tärkeää, että jälleenmyyjämme pystyvät itse tarpeen mukaan noutamaan aineistoja suoraan palvelusta. Selkeä erityishyöty on myös se, että saamme kemikaalien käyttöturvatiedotteet extranetin kautta kaikkien saataville lain vaatimalla tavalla.”

Millaisille organisaatioille Tuomo suosittelisi Gredin palvelua? ”Yleisesti sellaisille organisaatioille, joilla on yhtenevät toimintamallit, ohjeistukset ja aineistot, jotka on tärkeää olla kaikkien saatavilla, Tuomo paaluttaa.

Meidän toimialamme on aika perinteinen. Silti olemme jo pitkään hyödyntäneet digitaalisuuden tuomia mahdollisuuksia muun muassa extranetin osalta. Voimme edelleen laajentaa Koivunen extranetin käyttöastetta kentällä, ja siten koko ajan parantaa jälleenmyyjiemme palvelua”, Tuomo sanoo. Niin sitä asiakastyytyväisyyttä luodaan bisneksessä, jossa vauhti on jatkuvasti kova ja varaosia tarvitaan nyt eikä 15. päivä.

 
AAA Suomen Vahvimmat Lowest credit risk Menestyjäyritys Suomalaista palvelua Koodia Suomesta Luotettava kumppani