Minimani hyödyntää Gredin julkaisuautomaatiota

Minimani on vuonna 1986 perustettu yksityinen, suomalainen vähittäiskauppaketju, joka myy päivittäis- ja käyttötavaraa hypermarketeissa ja verkkokaupassa. Minimani kuuluu Suomen 500 suurimman yrityksen joukkoon ja työllistää vakituisesti yli 400 kaupan alan ammattilaista. Yhtiöllä on myymälöitä mm. Jyväskylässä, Vaasassa, Rovaniemellä ja Tampereella. Päätoimipaikka on Seinäjoella. Yritys haluaa toimia vastuullisesti ja tarjota lähellä tuotettua aina kun se on mahdollista. Tarjolla on laaja valikoima kansallisia ja kansainvälisiä merkkituotteita. Minihinta-konsepti mahdollistaa kuluttajien lempimerkit pysyvästi edulliseen hintaan.

Minimani valitsi Gredin julkaisuautomaatioprosessin tiiminsä päivittäiseen työhön monesta syystä.

”Valmistamme 4 hengen inhouse-tiimissämme viikottain tosi paljon eri markkinointiaineistoja, joissa on paljon työtä. Aika tiukalla aikataululla ne pitää saada tehtyä, jotta kaupallinen osasto saa aikaa tuotteistaa. Haemme siis tehokkuutta. Tärkeää on myös copy-paste -tekemisessä tulevien inhimillisten virheiden vähentäminen. Haluamme lisäksi poistaa turhan uudestaan ja uudestaan tekemisen”, sanoo Tuomo Simojoki, Minimanin johtaja, jonka vastuualueena on verkkokauppa, markkinointi ja IT.

Minimani julkaisee markkinointiaineistoista suuritöisimpänä tarjouslehtiä sekä painettuina että diginä joka viikko. Tarjouslehtien laajuus on 8-24 sivua ajankohdista ja kampanjoista riippuen. Vuositasolla tiimi tuottaa jopa 60 erilaista tarjouslehteä.

Tarjouslehtien taitossa käytetään Gredin tekemiä julkaisuautomaation data-asetuksia, taittosääntöjä ja dokumenttipohjia, jolloin taittajat saavat tuotetiedot ja kuvat suoraan automaatiolla paikalleen. Taittajat sitten viimeistelevät taiton visuaalisesti InDesignilla. Datapäivitykset saadaan automaatiolla.

Entä mitä muuta Minimani aikoo tehdä julkaisuautomaatiolla? ”Paljon muutakin, kuten lehti-ilmoituksia ja kampanjalappuja myymälöille kuukauden kampanjoista. Jotta ei tehdä niitä käsityönä – se on hölmöläisten hommaa.”

Megahyödyt – tavoite poistaa jopa 90% käsityöstä julkaisuautomaatiolla!

Mitkä ovat julkaisuautomaation suurimmat hyödyt? ”Nopeus, tarkkuus ja tehokkuus”, Tuomo paaluttaa. ”Julkaisuautomaation myötä tavoitteenamme on, että pystymme käyttämään enemmän aikaa visuaaliseen suunnitteluun, aina paremman näköisen tekemiseen. Haluamme myös saada aikaa työmme analysointiin, ettei vain juosta kiireellä työstä seuraavaan.”

Tuomolla on selkeät ja upeat tavoitteet: ”Puolet työajasta pitää jäädä pois tarjouslehtien ja lehti-ilmoitusten tekemisessä. Kampanjalapuissa on tavoite saada pois 90% nykyisin käsin tehtävästä työstä. Ja uskon, että nämä tavoitteet myös saavutamme.”

Millaisille organisaatioille Tuomo suosittelisi julkaisuautomaatiota? ”Varmaan säännönmukaista julkaisemista tekeville organisaatioille, joilla menee säännöllisesti aikaa julkaisuun liittyvään työhön. Myös silloin, kun on markkinointiaineistoja, joilla tehdään paljon toistoja. Organisaatiolla on syytä olla dataa ja kuvaa aineistopankissa, jotta sitä pystytään hyvin hyödyntämään”, Tuomo tähdentää.

”Kiitämme Minimania hienosta uudesta asiakkuudesta! Tavoitteemme on asiakkaamme koko tiimin työn merkittävä helpottaminen tehokasta ja nykyaikaista digitaalista julkaisuautomaatiota hyödyntäen”, sanoo Gredin operatiivinen johtaja Risto Pasanen.

Katso Minimanin uusin tarjouslehti: www.minimani.fi

Haluatko kuulla lisää julkaisuautomaatiosta? Ota yhteys: https://www.gredi.fi/yhteystiedot/

Mieluusti lisätietoja antavat:

Tuomo Simojoki, Minimani Yhtiöt, Johtaja verkkokauppa, markkinointi ja IT, tuomo.simojoki@minimani.fi , puh. 050 566 3411

Tero O. Nieminen, Gredi, Head of publishing automation, tero.nieminen@gredi.fi, puh. 050 464 2045

Risto Pasanen, Gredi, operatiivinen johtaja, risto.pasanen@gredi.fi, puh. 040 849 2620

«
»
 
AAA Suomen Vahvimmat Lowest credit risk Menestyjäyritys Suomalaista palvelua Koodia Suomesta Luotettava kumppani