Taito United ja Gredi kehittävät yhdessä parasta asiakaskokemusta

 

”Taito on kyky jonkin asian tekemiseen erityisen hyvin. Meillä Taidolla se asia on tulevaisuuden digitaaliset palvelut”, aloittaa Gredin yhteistyökumppanin Taito Unitedin toimitusjohtaja Tuomas Kaipainen.

Taito United on 2011 perustettu yritys, ja lähes hetimiten perustamisensa jälkeen eli jo vuonna 2012 Taito sai toimitusjohtajakseen Tuomas Kaipaisen. Gredi on tehnyt yhteistyötä Taito Unitedin kanssa vuosien ajan Gredin luoman brändin- ja aineistonhallinnan pilvipalvelun Gredi Content HUBin kehitys- ja koodaustyön parissa, sekä käyttöliittymäuudistuksessa. Gredi haluaa erottua kilpailjoista asiakasläheisyydellään, ja se asettaa kaikille Gredin kumppaneille riman antoisan korkealle.

Missä Taito United on Suomen paras?

”Kokonaisvaltaisen modernin softakehityksen osaamisessa. Softan ideointi, suunnittelu ja kehitys on se meidän juttu. Moni pieni konsulttitalo toimii resurssivuokraus-periaatteella. Me emme. Me toimitamme kokonaisia palveluja monille asiakkaillemme. Se onnistuu, koska meillä on käytettävyys-suunnitteluosaamista, ja olemme hyviä rakentamaan digipalveluja”, Tuomas kertoo.

Taidokas ja reilu kumppani digihankkeisiin, sanotaan Taito Unitedin saitilla. Lupaukset asiakkaalle: hyvää softaa, ketteryys ja avoimuus, tyytyväisyys yhteistyöhön ja lopputulokseen. Ei vähät mitään!

Taito United yhdistää tiimeissään taitavimmat nuoret kyvyt kokeneisiin konkareihin, ja uskoo, että tämä on optimaalinen tapa uusien, innovatiivisten digipalvelujen luontiin. Toimintamalli osallistaa vahvasti myös asiakkaat ja loppukäyttäjät ratkaisujen ideointiin. Se passaa hyvin Gredin asiakasläheiseen tapaan toimia, ja sitä on kiitelty myös Gredin asiakastyytyväisyyskyselyissä.

Tulevaisuuden softaa asiakas edellä

Miksi Gredi ja Taito United sopivat niin hyvin yhteistyökumppaneiksi? ”Gredi on meille ydinkohderyhmäämme. Gredi on softaliiketoiminnan ympärillä elävä yritys, jonka keskeinen kilpailutekijä on oma ohjelmisto”, Tuomas linjaa. ”Meidän ydinosaamisemme on juuri siinä. Kun Gredi on pystynyt kasvamaan koko ajan mainiosti, molemmat osapuolet voittavat. Pitkässä yhteistyössä opimme tuntemaan toistemme liiketoiminnan ja asiakkaiden tarpeet – asiakkaiden sielunmaisemaa.”

”Kaiken pystyy kyllä koodaamaan, kun tietää mitä ja kenelle tehdään”

Edistyksellisen pilvipalvelun jatkuvassa kehitystyössä kaiken keskiössä on asiakasymmärrys. Kotimaisuus, osaaminen, älykkyys – ne yhdistävät myös. Gredin omat koodia tekevät mestarit ovat puolestaan todenneet, että yhdessä pystymme aina luomaan sellaista aivan uutta, mitä maailmassa aiemmin ei ole ollut, ja mitä asiakas on halunnut. Mahtiduunia!

Miten Taito United on pystynyt auttamaan Grediä asiakaskokemuksen parantamisessa?

Asiakkaat haaveilevat tärkeistä asioista brändin- ja aineistonhallintapalvelunsa kehittämisessä omien sisäisten ja ulkoisten asiakkaidensa sekä muiden kohderyhmiensä monituisiin tarpeisiin. ”Tarvitaan systemaattiset menetelmät siitä, miten asiakkaiden toiveet ja haaveet kuullaan. Ja miten ne toteutetaan hyviksi käytettävyysratkaisuiksi ja asiakastarpeisiin optimaalisiksi”, Tuomas paaluttaa.

Taito Unitedilla ja Gredillä on myös yhteisiä asiakkaita, esimerkiksi toimialansa johtavia pörssiyhtiöitä.

”Gredi tuntee parhaiten omat asiakkaansa. Me pystymme peilaamaan trendejä maailmalta ja kokemuksia muista asiakkuuksistamme ja sekä omien asiakkaidemme toimialoilta”, Tuomas sanoo.

”Luottamus, pitkäjänteisyys, kumppanuus ja innovatiivisuus – ne ovat hienosti toteutuneet yhteistyössämme Gredin kanssa”, Tuomas kiittää.

Kun Tuomasta pyytää kertomaan jonkin yllättävän asian, mitä Taito Unitedista ei tiedetä, Tuomas nauraa. ”Koetamme olla selkeä ja läpinäkyvä yritys. Meillä on ydinporukka, joka on tehnyt yhdessä töitä lähes 20 vuoden ajan – sitä ei moni tiedä.”

Ennustetaanpa tulevaisuutta!

”Perinteisen maailman nopeampi katoaminen digitaalisen edestä on megatrendi, joka vaikuttaa meidän tekemiseen eniten. Paljon on ollut pinnalla koronasta johtuvat asiat, kuten suurloikka etätekemisen määrässä – mikä kaikki pitäisi organisaatioissa yhtäkkiä hoitaa täysin etänä. Se on luonut meille tietysti lisää bisnestä.”

”Kun monien yritysten palvelu ei ole saavutettavissa muuta kautta kuin digitaalisena, se loi ja luo myös tulevaisuudessa saavutettavuusvaateita muillekin kuin verkkokaupoille!”

”Nyt trendaavat myös uudenlaiset tavat tehdä kuvaa ja kuvantunnistusta, ääntä ja muuta perinteisen maailman digitalisointia.”

”Tekoäly on meillä ollut jo pidempään työssä mukana – me näemme sen digipalvelujen älykkäistymisenä. Ne osaa yhä enemmän tehdä sun puolesta! Niiden pitää olla fiksuja käytettävyyden lisäksi seuraavassa aallossa myös toiminnallisesti. Tässä automaatio on kasvanut valtavasti ja kasvaa myös tulevaisuudessa”, Tuomas ennustaa.

Tuomas Kaipainen on Taito Unitedin toimitusjohtaja ja softa-alan moniottelija. Tuomas on viihtynyt koko uransa ohjelmistokonsultointialalla, ja perusteellisena miehenä hän on toiminut kaikissa rooleissa – toimarin hommien lisäksi tutuksi ovat tulleet koodarin ja IT-arkkitehdin kiehtovat työt.

«
 
AAA Suomen Vahvimmat Lowest credit risk Menestyjäyritys Suomalaista palvelua Koodia Suomesta Luotettava kumppani