Digiviisas aineiston- ja tuotetiedonhallinta – sähköinen julkaisuympäristö

Tuotetieto, metatieto ja muu lisäarvotieto on nykyisellään suurelta osin sähköisessä muodossa. Pelkkä sähköinen tallennus ei kuitenkaan vastaa kaikkiin käytön ja julkaisun vaatimuksiin. Digitaalista aineistoa tarvitaan julkaisukanavasta riippuen eri formaateissa. Esimerkiksi YouTube, Facebook, Vimeo ja Instagram suosivat kaikki hieman erilaisia videoformaatteja ja asettavat erilaisia rajoituksia esimerkiksi kestolle ja resoluutiolle. Tuotepäällikön työtä helpottaa olennaisesti, jos sähköiset työvälineet tukevat automaattisia konversioita, työnkulkuja ja materiaalin ajastettua julkistusta sosiaalisen median kanaviin. Digiviisas aineiston- ja tuotetiedonhallinta.

Hyvin suunniteltu ja täytetty tuote- ja metatieto nostaa kuviesi, videoidesi ja dokumenttiesi käyttöarvoa. Oikein personoidun ja hyvälaatuisen tuotekuvauksen tuoma lisäys verkkokaupan myyntiin voi olla kymmeniä prosentteja. Julkaisuaikoja ja -lupia seuraava järjestelmä on tuotepäällikölle korvaamaton työkalu. Materiaalia ei pääse julki ennenaikaisesti, eikä sitä käytetä vahingossa ilman lupaa.
digiviisas aineiston- ja tuotetiedonhallinta

Miten teet sähköisestä julkaisuympäristöstäsi digiviisaan?

1. Sähköinen pääomasi on huolella sähköistetyssä muodossa. Se tarkoittaa, että esimerkiksi kuvamateriaaliin on syötetty riittävät tarkat metatiedot ja että aineisto niin korkealaatuista, että se täyttää vaativienkin viestinten vaatimukset.

2. Toimintamallisi on ajan tasalla. Tarvitset selkeän prosessin, joka kattaa digitaalisen aineiston tuotannon tilauksesta hyväksyntään ja järjestelmääsi tallennukseen. Prosessi kattaa myös julkaisun ja tarjoaa selkeän näkymän kampanjassa tarvitsemaasi perussisäältöön ilman, että joudut listaamaan jokaista yksityiskohtaa joka kerta uudestaan. Järjestelmän selkärankana toimivat jatkuvasti kehittyvät mallipohjat, joiden avulla automatisoit ja nopeutat aineiston julkaisu- ja tilausprosessia.

3. Asiantuntijoillasi on tarvittava osaaminen. Markkinointisi ja tuotehallintasi asiantuntijat osaavat käyttää työvälineitä tehokkaasti hyväkseen ja jalostavat toimintamalleja edelleen. Kokemukset karttuvat ja hyödyttävät kaikkia, kun jokaisessa markkinointikampanjassa syntyneet opit muokataan osaksi toimintamallia.

Lue lisää aiheesta ja tutustu digiviisaan päättäjän oppaaseen täällä.

«
»
 
AAA Suomen Vahvimmat Lowest credit risk Menestyjäyritys Suomalaista palvelua Koodia Suomesta Luotettava kumppani