Fuusion myötä Exovesta johtava digitaalisten ratkaisujen kumppani


 

PunaMusta Media -konsernin digitaalisen liiketoiminnan segmentin Exove Oy ja Gredi Oy fuusioituvat. Uuden yrityksen nimeksi tulee Exove.

 
Gredi Oy ja PunaMusta Media -konserniin kesäkuussa liittynyt Exove Oy fuusioituvat 31.12.2023. Uuden yrityksen nimeksi ja siten PunaMusta Median digitaalisen liiketoiminnan kasvubrändiksi tulee Exove. Gredi säilyy yrityksen brändin- ja aineistonhallintaratkaisun Content HUB:in sekä julkaisuautomaation tuotenimenä. Fuusioitu yhtiö työllistää yhteensä 112 kehittäjää, projektipäällikköä ja suunnittelijaa.

Uusi Exove tulee erottumaan markkinoilla asiantuntijapalveluiden, tuotteiden ja ylläpidon lisäksi erityisesti vihreiden verkkopalveluiden, saavutettavuuden ja tekoälyn hyödyntämisen edelläkävijänä. Lisäksi tätä digitaalisten palveluiden kokonaisuutta tulee täydentämään PunaMusta Media konserniin kuuluvan RockOn Oy:n tuotetiedonhallintaratkaisut.

– Exoven ja Gredin yhteistyö on syventynyt nopeasti viime kuukausien aikana. Meitä yhdistävät arvot ja työkulttuuri. Etenkin asiakkaiden digitaalisen kasvun näkökulmasta yritysten tarjoomat muodostavat erinomaisen kokonaisuuden. Gredin tunnetut brändin- ja aineistonhallintaratkaisut sekä laaja kokemus verkkokaupoista ja Exoven syvä verkkopalveluosaaminen mahdollistavat monipuolisten verkkokokonaisuuksien rakentamisen, kertoo PunaMusta Median digitaalisesta liiketoiminnasta vastaava johtaja Lars Oehlandt.

Asiakkaiden saamien hyötyjen lisäksi fuusion odotetaan vahvistavan Exoven asemaa työelämämurroksen suunnannäyttäjänä.

– Sekä Gredin että Exoven henkilökunta hyötyy muutoksesta etenkin uusien uramahdollisuuksien ja monipuolisemman arjen kautta. Etätyö on tullut jäädäkseen, mutta myös toimistoilla työskenteleville haluamme tarjota entistä viihtyisämmän kokemuksen. Yhdistimmekin jo pääkaupunkiseudun toimistot ja lisäsimme siten asiantuntijoidemme sosiaalista kanssakäymistä, Oehlandt tarkentaa.

Johtavaksi digitaalisten ratkaisujen toimittajaksi

 
PunaMusta Media Oyj muutti heinäkuun alussa segmenttiraportointiaan tukemaan tulevaisuuden kasvusuunnitelmia eriyttämällä näkyvyysliiketoiminnan ja digitaalisen liiketoiminnan omiksi segmenteiksi. Asiakkaiden näkökulmasta palvelut muodostavat liiketoiminnan suunnittelua ja arkea helpottavan kokonaisuuden.

– Konsernin visiona on tuottaa asiakkailleen kokonaisvaltaisia erottuvia ratkaisuja markkinoinnin tarpeisiin ja heidän kasvunsa tueksi. Painoliiketoiminta tarjoaa Suomen monipuolisimmat ja vastuullisimmat painopalvelut, ja niihin liittyvät suunnittelu- sekä markkinointilogistiikan palvelut. Näkyvyysliiketoiminnassa autamme brändejä kasvamaan luomalla innovatiivisia ratkaisuja erottumiseen – näkyvyyden tavasta ja mediapinnasta riippumatta – tapahtumista toimitiloihin. Digitaalisessa liiketoiminnassa rakennamme asiakkaamme kilpailuetua toimimalla heidän digitaalisen kasvunsa vastuullisena kumppanina, PunaMusta Media Oyj:n toimitusjohtaja Arttu Sallinen toteaa.

Konsernin suunnitelmissa on tulevaisuudessa panostaa tekoälyä hyödyntäviin suunnittelu- ja tilauskanaviin, jotta asiakasyritysten polku strategisesta markkinointisuunnittelusta paino-, näkyvyys ja digitaalisten palveluiden toteutukseen sujuisi mahdollisimman saumattomasti ja automaattisesti.

– Rakennamme ratkaisuja, jotka yhdistävät vahvaa sisällöllistä, teknologista ja datan hyödyntämiseen perustuvaa osaamista asiakkaidemme menestymisen kiihdyttämiseksi ja heidän toimintaansa helpottamaan, Sallinen jatkaa.

Lisätietoja antaa:

Lars Oehlandt
Liiketoimintajohtaja, PunaMusta Media Oyj
040 747 0704
lars.oehlandt@exove.com

Linkit:

www.exove.com
LinkedIn

Lisätietoja yrityksestä:

Exove on osa kotimaista PunaMusta Media Oyj -konsernia, jonka palveluksessa on noin 810 eri alojen osaajaa. Konsernin digitaalisen liiketoiminnan yhtiöihin kuuluvat Exoven lisäksi Gredi ja RockOn, jotka tarjoavat brändin- ja tuotetiedon hallinnan ratkaisut ja digitaalisen näkyvyyden palvelut. Näkyvyysliiketoiminnan yhtiöt PunaMusta Coloro ja PunaMusta Profilight ovat kumppanisi tapahtuma- ja suurkuvaratkaisuissa. Konsernin painoliiketoiminnan yhtiö PunaMusta palvelee asiakkaitaan muun muassa aikakaus- ja sanomalehtien, mainospainotuotteiden ja viestinnän materiaalien painamisessa sekä niiden suunnittelussa. Yhtiön medialiiketoiminta koostuu maakuntamedia Karjalaisesta, kuudesta paikallismediasta, kaupunkilehdestä sekä radiokanavasta. PunaMusta Media -konsernin liikevaihto oli vuonna 2022 133,5 miljoonaa euroa. Konserni on sitoutunut tieteeseen perustuvien ilmastotavoitteiden (SBT) asettamiseen.

«
»
 
AAA Suomen Vahvimmat Lowest credit risk Menestyjäyritys Suomalaista palvelua Koodia Suomesta Luotettava kumppani