Miten rakennat toimivan tuotantoekosysteemin?

Etätyöloikan myötä tiedon liikkuminen on muuttunut entistä tärkeämmäksi työnteon edellytykseksi. Nyt on korkea aika varmistaa, ettei digitaalisen aineistonhallinnan investointisi ole jäänyt vajaakäytölle ja vain markkinointiosastosi erikoistyökaluksi.

Tuotantoekosysteemissä koko organisaatiosi hyötyy digitaalisesta aineistonhallinnastasi, kun valjastat sen kattavaksi tiedon ja sähköisen omaisuutesi liikuttamisen oletustyökaluksi.

Digitalisaatiobuumin myötä monessa yrityksessä liiketoiminnan perusrutiineja on jo sähköistetty kiitettävästi. Aidosti liikkuva, mobiili tiedonhallinta ja yhteydenpito tekee ajasta ja paikasta riippumattoman työskentelyn mahdolliseksi ja jopa helpoksi. Keskitetty tietoturvallinen brändi- ja versiohallittujen aineistojen tallennus- ja jakelupaikka hyödyttää niin myyntiä, markkinointia, viestintää kuin muitakin toimintojasi.

Digiviisaan tuotantoekosysteemin peruspilareita ovat digitaalinen aineistonhallinta, sähköinen yhteydenpitoalusta ja etätyötä tukevat toimintamallit.

Eri toiminnoillasi on erilaisia aineistonhallinnan tarpeita. Myynnissä arvostetaan ajantasaisia, personoitavia materiaaleja, aikaa säästäviä ja virheitä vähentäviä asiakas- ja tuotetietojen integraatioita tai jälleenmyyntikanavan helppoa hallintaa. Erinomainen myynnin työrukkanen on myös aineistonhallinnan PowerPoint-työkalu, jolla tuotat brändihallittuja esityksiä aineistoistasi käden käänteessä. Myös tarjousten ja liitetiedostojen jakelu verkkoselaimella luettavana Digipaperina helpottaa myyntiäsi.

Markkinoinnin aineistonhallintavaatimukset painottuvat aineistojen jakelun ja käyttöoikeuksien hallinnan helppouteen ja brändi-ilmeen mukaisen materiaalintuotannon varmistamiseen ja automatisointiin. Esimerkiksi Gredi Content HUBin tekoäly auttaa aineistojen luokittelussa, muotoilussa, kieliversioinnissa ja vaikkapa videoiden automaattisessa tekstityksessä.

Viestinnän prioriteetteihin Gredi Content HUB tarjoaa apua esimerkiksi ajastetussa brändihallitussa julkaisussa, olemassa olevien sisältöjen ja materiaalien tehokkaassa hyödyntämisessä ja kierrätyksessä sekä käytön ja julkaisun seurannassa sekä raportoinnissa. Voit myös automatisoida viestisi muokkaamisen eri kanaviin.

Kun haluat tehostaa etätyötäsi ja rakentaa sen ympärille toimivan tuotantoekosysteemin, aloita näistä kolmesta perusasiasta:

  1. Etätyön yhteydenpitoalusta. Valitse organisaatiollesi parhaiten sopivat yhteydenpitotyökalut. Vaihtoehtoja on useita ja niihin kannattaa perehtyä kunnolla. Hyvä alusta on toimintavarma, helppokäyttöinen, venyy moneen käyttötarkoitukseen ja on integroitavissa muihin järjestelmiin.

    Tehokkaassa tuotantoekosysteemissä sisäisen viestinnän työkalujen määrä kannattaa minimoida. Keskitetty tiedonkulku vähentää virheitä ja säästää työaikaa.

  2. Tiedon vapaa liikkuminen ja helppo pääsy sähköiseen omaisuuteen. Hajautettu tietotyö tarvitsee sähköisen yhteydenpitoalustan lisäksi digitalisoitua tietoa. Mitä kattavammin sähköistät tiedon lähteesi ja datan keruun, sitä helpommin valjastat ne tietotyösi käyttöön.Tehokkaan etätyön edellytys on sujuva pääsy yrityksesi sähköiseen omaisuuteen. Aineistot eivät makaa asiantuntijoittesi kovalevyillä, vaan niiden tallennus ja jakelu keskitetään digitaaliseen aineistonhallintaan.

    Ajantasainen tieto liikkuu helposti ja nopeasti etätyötä tukevassa tuotantoekosysteemissäsi. Tehosta tiedonkulkua integroimalla tärkeimmät järjestelmäsi aineistonhallintaasi. Saat yhden keskitetyn näkymän kaikkeen tietoosi.

    Esimerkiksi etämyyntipalaveri vaatii sähköisiä myyntimateriaaleja, perinteinen posti kun tavoittaa etätyöskentelevän asiakkaan huonosti. Työnteon rytmi on nopeutunut niin, että materiaaleja tarvitaan heti, ei vasta päivien päästä.

    Digitaalisen aineistonhallinnan integraatioilla varmistat, että esimerkiksi asiakas- ja tuotetietosi päivittyvät napin painalluksella haluamiisi tietokantoihin tai verkkosivuillesi. Voit myös hajauttaa materiaalintuotantoasi ja aineistojesi personointia asiantuntijoillesi. Bonuksena kevennät markkinointiosastosi työkuormaa.

  3. Yhteiset toimintamallit. Kun koko organisaatiosi työskentelee yhteisiä pelisääntöjä ja käytäntöjä noudattaen, turha säätäminen ja arvailu jää pois. Sähköiset työkalut auttavat ja tukevat liiketoimintojasi. Gredi Content HUB huolehtii automaattisesti kampanjoista ja markkinointiviestiesi julkaisuista, muistuttaa projektiesi aikatauluista, valvoo aineistojesi käyttöoikeuksia ja päivittää sisältösi eri kanaviin sekä tuotepohjiin.

    Yhteiset toimintamallit vähentävät virheitä, selkiinnyttävät prosesseja ja tehostavat käytäntöjäsi. Niiden avulla konkretisoit askeleet, joilla saavutatte yrityksesi tavoitteet. Asiantuntijasi ymmärtävät, mitä olet tekemässä ja mikä rooli kullakin on isossa kuvassa.

Lue Gredin suositut oppaat, saat ne samantien maksutta tästä.
Kuuntele Gredin Digiviisas Ekosysteemi -äänikirja, saat sen heti maksutta tästä.

«
Miten rakennat toimivan markkinoinnin ja brändinhallinnan ekosysteemin? »
 
AAA Suomen Vahvimmat Lowest credit risk Menestyjäyritys Suomalaista palvelua Koodia Suomesta Luotettava kumppani