Risto toi Intiasta mukanaan hymyn

Intian-vuosi sai Gredin toimitusjohtajan Risto Pasasen näkemään positiivisen asenteen merkityksen. ”Hymy ei maksa mitään, mutta sillä saa enemmän aikaan kuin kulmat rutussa. Uskon siihen, että kun antaa kaikkensa, saa myös jotain takaisin”, hän sanoo.

Pasasen perhe vietti taannoin vuoden Intiassa. Risto teki etätöitä Suomeen ja imi vaikutteita ympäristöstään ja paikallisten elämänasenteesta. Hän haluaa luoda jokaisessa kohtaamisessa ympärilleen positiivista fiilistä ja energiaa. Itsensä likoon laittaminen ja uuden kokeileminen tarkoittaa kuitenkin joskus myös epäonnistumista, mutta siitäkin voi oppia. Ristolla onkin tapana kysyä työhaastattelussa kolme virhettä, joita hakija on työurallaan tehnyt. ”Jos omia virheitään ei osaa sanoa, ei joko ole rehellinen tai ei ole ehkä oppinut virheistään mitään”, hän sanoo.

Risto itse on oppinut virheidensä kautta muun muassa kuuntelemaan. Hän käy asiakkaiden kanssa monologin sijaan dialogia ja kysyy, mihin ongelmaan juuri nyt kaipaatte kipeästi ratkaisua. ”Meidän grediläisten työ on kuin lääkärin työtä. Kysymme, miten voimme olla avuksi ja ratkaisemme asiakkaan polttavan ongelman. Lisäksi osaamme ehdottaa siihen vähän ekstraa – katsoa asiakkaan tarpeita jo kohti tulevaa.”

Intohimona asiakkaan auttaminen

 Oman työn tulokset näkyvät arjessa kaikkialla. Kun kohtaa esimerkiksi Pauligin tai Kalevala Korun markkinointiviestintää ja hakee hs.fi:ssä Aikakoneella vanhoja Hesarin juttuja, aineistot ovat lähtöisin Gredin digitaalisesta aineistonhallintajärjestelmästä. Kun näkee ravintolan digiscreenillä Sinebrychoffin juomatarjouksen, ravintolapäällikkö on todennäköisesti valinnut siihen tuotteen ja hinnoitellut sen Gredin työkaluilla, jotka panimo on tarjonnut ravintolalle.

”Meillä on monia asiakkuuksia, jotka ovat jatkuneet yli 10 vuotta. Kun opimme ymmärtämään asiakkaan bisnestä, voimme auttaa heitä säästämään enemmän aikaa ja rahaa ja olemaan tehokkaampia omassa toiminnassaan. Emme halua arvailla, mistä olisi hyötyä, vaan kartoitamme tarpeet ja kokeilemme yhdessä”, Risto kertoo.

Risto on ylpeä talonsa osaamisesta: grediläisten ammattitaidosta sekä älykkäästä, 100-prosenttisesti suomalaisesta järjestelmästä aineiston hallintaan. ”Asiakas saa aina huippuammattilaistemme tuen. Me emme myy pelkkää järjestelmää, vaan etsimme yhdessä asiakkaan kanssa ne työkalut, joiden avulla työ sujuu kaikkein helpoimmin.”

Aikaa kiireettömille kohtaamisille

 Aineiston hallinnan työkalut ovat käytössä myös oman talon sisällä arkea helpottamassa. Sen ansiosta kenenkään grediläisen ei tarvitse tulla kysymään, missä on viimeisin versio materiaaleista ja mihin sitä saa käyttää, sillä kaikki löytyy älykkään hakutoiminnon avulla Content HUBista.

”Olemme hyvä esimerkki siitä, että oikeat työkalut jättävät aikaa muuhun, kuten yhteiseen perjantain klo 14 kahvihetkeemme. Siellä voidaan jutella mistä vaan – työasioista tai henkilökohtaisista jutuista. Kiireettömät kohtaamiset ovat luksusta, vaikka muuttaessani Intiaan vaimon töiden takia, opinkin kaiken etätyöstä”, sanoo Risto.

Kysy lisää muitta mutkitta:
Toimitusjohtaja Risto Pasanen, puh. 040 849 2620, risto.pasanen@gredi.fi

Toimitusjohtaja Risto Pasanen

Mistä tunnetaan?
-Herkkä innostumaan.

Mistä ei tunneta?
-Kiukkuinen nälkäisenä.

Mistä haaveilee?
-Että kaikki ymmärtäisivät vastuullisuuden arvon ja ottaisivat toiset huomioon positiivisemmin.

«
»
 
AAA Suomen Vahvimmat Lowest credit risk Menestyjäyritys Suomalaista palvelua Koodia Suomesta Luotettava kumppani