Huolehdimme brändistäsi vastuullisesti

Asiakkaamme kysyvät usein, mistä Gredi-nimi tulee. Arvaatko? Kun Gredi perustettiin 1998, nimikilpailun voitti ehdotus Gredi, joka tulee sanoista green digital eli vihreä digitalisaatio. Jo Gredin nimeen sisältyy vastuullinen ajattelu ja kaiken tekemisen keskiössä on vastuullisesti asiakkaidemme brändistä ja brändiaineistoista huolehtiminen.

Gredillä asiakashyötyjä luodaan 3 tavalla: toimintamallit, työvälineet ja osaaminen.

Gredin palveluissa asiakkaille tärkeitä asioita ovat erityisesti automatisaation, tekoälyn ja dynamisoinnin hyödyntäminen, sekä sujuvat aineistonhallinnan prosessit ja integroinnit tärkeisiin liiketoimintajärjestelmiin. Asiakkaat tähtäävät Gredin avulla arjen työn sujuvuuteen etänä, ryhmissä, yksilötasolla ja organisaatioiden koko laajassa ekosysteemissä.

Myös vastuullisuusarvot korostuvat asiakastyytyväisyystutkimuksissamme. Eräs tärkeistä arvoista on Gredin kotimaisuus, ja siitä osoituksena Gredi Content HUBilla on Avainlippu-merkki.

Asiakkaiden vastuulliseen digitaaliseen brändin- ja aineistonhallintaan Gredi käyttää konesaleja, jotka hyödyntävät huipputekniikkaa ja varmistavat korkean käytettävyyden sekä tietoturvan. Gredin konesalikumppanilla Valtilla on kansainväliset ISO/IEC 27001:2013 ja ISO/IEC 20000-1:2011 sekä ISO 14001 -sertifikaatit. Konesaleissa on älykäs vapaajäähdytysjärjestelmä.

Konsernin kolme vastuullista kokonaisuutta

Gredi kuuluu pörssilistattuun PunaMusta Media -konserniin. Mirka Lammi, PunaMusta Median markkinointi- ja vastuullisuusjohtaja kertoo, että konsernilla on vastuullisuuteen liittyen lain mukaan kolme raportoitavaa kokonaisuutta: sosiaalinen vastuu, taloudellinen vastuu ja ympäristövastuu.

”Vastuullisuuteen liittyen annan konkreettiset esimerkit saavutuksistamme. Vuonna 2021 konsernimme painoliiketoiminnan käyttämästä sähköstä 99 % oli vihreää sähköä ja paperista yli 90 % on PEFC-sertifioitua. Samoin painoliiketoiminnan toimintaa ohjaavat ISO 9001 JA ISO 14001 -sertifikaatit”, Mirka listaa.

”Koko konsernin tasolla tavoitteemme on olla ei pelkästään hiilineutraali, vaan hiilinegatiivinen konserni vuonna 2029. Olemme sitoutuneet asettamaan Pariisin ilmastosopimuksen mukaiset tieteeseen perustuvat ilmastotavoitteet, Science Based Targetsit, joiden mukaisesti vähennämme päästöjämme systemaattisesti ja kunnianhimoisesti vuosittain. Vuoteen 2029 mennessä emme usko aivan nettonollaa saavuttavamme, jolloin siinä vaiheessa jäljellä olevat päästöt tulemme ylikompensoimaan luotettaviin ilmastoprojekteihin. Tämänkin jälkeen päästöjen systemaattinen vähentäminen tulee luonnollisesti jatkumaan.”

Konsernimme allekirjoitti vuonna 2021 Yhdistyneiden Kansakuntien perustaman UN Global Compact -aloitteen, jonka myötä olemme sitoutuneet aloitteen mukaisiin ihmisoikeuksiin, työelämän periaatteisiin, ympäristöön sekä korruption vastaiseen toimintaan liittyviin perusarvoihin”, Mirka kertoo.

Gredillä vastuullisuuteen liittyvät myös digitaalisen palvelualustan Gredi Content HUBin GDPR-valmius sekä verkkopalvelujen saavutettavuus Euroopan parlamentin saavutettavuus-direktiivin mukaisesti.

Saavutettavaa verkkopalvelua on helpompi hallita ja käyttää

Vastuullista on asiakkaiden hyvinvoinnin vaalimisen lisäksi myös työntekijöistä huolehtiminen. Koko konsernissa panostetaan monin tavoin proaktiivisesti työntekijöiden hyvinvointiin ja työturvallisuuteen.

”Tavoitteena esimerkiksi Nollis-hankkeessa on nolla työtapaturmaa joka vuosi, oli sitten kyseessä tietokonetta naputteleva tietotyöläinen tai isolla painokoneella työskentelevä osaaja. GDPR:ään ja tiedonhallintaan liittyen jo perehdytysvaiheessa jokainen konsernin yhtiöihin tuleva uusi työntekijä käy läpi tietoturva- ja tietosuojakoulutuksen”, Mirka kertoo. Siitä on oman alansa superosaajien hyvä ponnistaa vastuullisiin sankaritekoihin asiakkaidemme menestykseksi yhteisellä kasvun tiellä.

Tutustu Vastuullinen PunaMusta -sivuun: https://www.punamusta.com/vastuullisuus/

Lue 7 vastuullisuustekoa -blogi: https://www.punamusta.com/blogi/7-vastuullista-tekoa/

PunaMusta Median vastuullisuusraportti: https://www.punamustamedia.fi/sijoittajatieto/vuosikertomukset/

Konsernin eettiset ohjeet: https://www.punamustamedia.fi/konserni/eettiset-ohjeet/

Tutustu Gredin ratkaisujen asiakashöytyihin: https://www.gredi.fi/ratkaisut/

Ota Gredin Digiviisas ekosysteemi -opas: https://www.gredi.fi/lataa-oppaat/

 

Mieluusti lisätietoja antavat:

Mirka Lammi, PunaMusta Media, markkinointi- ja vastuullisuusjohtaja, mirka.lammi@punamustamedia.fi, puh. 044 5658976

Risto Pasanen, Gredi, operatiivinen johtaja, risto.pasanen@gredi.fi, puh. 040 849 2620

«
»
 
AAA Suomen Vahvimmat Lowest credit risk Menestyjäyritys Suomalaista palvelua Koodia Suomesta Luotettava kumppani