Julkaisuautomaatio on paras ratkaisu julkaisuprosessin tehostamiseen

Ennen kuin julkaistava sisältö putkahtaa maailmaan halutussa kanavassa ja muodossa, se on läpikäynyt pitkän ja monesti usein monimutkaisen tuotantoprosessin, riippumatta siitä onko kyseessä digitaalinen tai printtikanava. Jatkuvasti kasvava tarve julkaista sisältöjä nopeasti eri kanavissa, päätelaitteilla ja muodoissa vaatiikin tuekseen tehokkaan julkaisuprosessin ja älykkään julkaisuautomaatioratkaisun.

Julkaisuprosessin tehostaminen alkaa perusteellisesta nykytila-analyysista

Ennen kuin julkaisuprosessin eri vaiheita aletaan viedä tuotantoon, on syytä läpivalaista koko nykyinen tuotanto- ja julkaisuprosessi sekä selvittää pullonkaulat ja kehityskohteet. Tuotantoprosessin yksityiskohtainen nykytila-analyysi tuo pintaan prosessia hidastavat tai sen monimutkaisuutta lisäävät, monesti turhatkin käsityövaiheet. Tuotantoprosessin analyysi paljastaa myös hyvin, mitä prosessin vaiheita kannattaisi automatisoida ja mitä teknologioita kannattaisi hyödyntää.

Prosessin pullonkaulat näkyviksi

Tuotantoprosessin pullonkaulojen selvittämiseksi olisi hyvä aina käydä yksityiskohtaisesti läpi kaikki julkaisun työnkulkuun liittyvät tekijät kaikkien eri osapuolten näkökulmasta. Tuotannon näkökulman lisäksi on tarpeen käydä työnkulut läpi myös ostajan ja tuotteistajan sekä markkinoinnin ja projektijohdon kanssa. Yhdessä määriteltäviä asioita ovat mm.

  • Tuotetietojen lähteet, niiden tuonti ja muokkaus
  • Kuva-aineistojen lähteet, hallinta, tiedostomuodot ja nimeämistavat
  • Hintatietojen lähde ja ylläpitoprosessi
  • Taittopohjat, tyylit ja dokumenttiasetukset
  • Kampanjakohtaiset tiedot
  • Vedosliikenne ja kommentoinnit

 

Tyypillisesti julkaisuprosessia hidastavat taittajien ohjeistukset, lukuisat vedoskierrokset sekä niiden kommentointiin ja kommunikointiin sisältyvät monet käsityövaiheet. Jos nykyaikaisia tuotetiedon- tai kampanjanhallintatyökaluja ei ole käytössä, julkaisuprosessi on työlästä, vaikeaa ja aikaa vievää.

Tavoitetila selkeäksi ja oikeat ratkaisut käyttöön

Huolellisen nykytila-analyysin jälkeen on helppo määrittää selkeät tavoitteet sekä ennen kaikkea päättää niistä asioista, joita ensin lähdetään kehittämään. Kun tavoitteena on ottaa tehot irti tuotanto- ja julkaisuprosessin kaikista vaiheista, paras ratkaisu on julkaisuautomaation käyttöönotto. Nykyaikaisen julkaisuautomaatioratkaisun hyödyt ovat ilmeiset:

  • Helppous: automatisoitu tiedonkulku
  • Tuottavuuden kasvu: ei tietojen etsiskelyä eri järjestelmistä, ei copy-peistaushommaa, ei turhia vedoskierroksia
  • Päivitettävyys: nopea tapa päivittää tuotekuvia ja -tietoja, kuten hintoja kampanjoihin
  • Muokattavuus: automaatiolla tuotettua taittoa voi vapaasti muokata
  • Laadun parantuminen: ei kirjoitusvirheitä, laskuvirheitä eikä ajatusvirheitä
  • Vapautuneen ajan fiksu käyttö: henkilöstöllä jää aikaa enempi arvoa tuottavaan työhön
  • Skaalautuvuus: helpot järjestelmien integraatiot, automaattiset kieliversiot, nopeampi markkinoille tuloaika


Gredin julkaisuautomaatio tekee taittotyöstä huipputehokasta

Gredi tarjoaa julkaisuautomaatioon kattavan monikanavaisen kokonaisratkaisun, on sitten kyseessä digi- tai printtikanavan automatisoitavasta ja integroitavasta julkaisuprosessista. Gredi Content HUB mahdollistaa automatisoiduimmat toimintatavat ja nykyaikaisimmat helppokäyttöiset työvälineet eri käyttötapauksiin. Sisällön tuottajille aineiston tuottamisen, taiton ja samansisältöisen julkaisun uudelleenkäytettävyys mahdollistuu kaikissa keskeisimmissä kanavissa. Samalla säästyy sisällöntuottajien aikaa ja brändimarkkinoijien vaivaa.

Gredi Content HUBin dynaamiset aineistopohjat, lisäarvotietojen hallintaominaisuudet sekä uusi julkaisuautomaatio AutoTaitto yhdistyvät sujuvaksi julkaisuautomaatioprosessiksi, joka tuo julkaisemiseen nopeutta, helppoutta, laatua ja aivan uusia mahdollisuuksia.

Lue lisää julkaisuautomaatiosta täällä ja täällä!

Ota julkaisuautomaation hyödyt irti omassa organisaatiossasi

Gredin kotimaiset julkaisuautomaatioratkaisut ovat helposti ja nopeasti käyttöönotettavissa. Oli kyseessä laajat taittotyöt tai dynaamista personointia vaativat markkinointimateriaalit, Gredin ratkaisut taipuvat jokaiseen tarpeeseen.

Mieluusti lisätietoa antaa:

Tero O. Nieminen, Gredi, head of publishing automation, [email protected], puh. 050 464 2045

«
 
AAA Suomen Vahvimmat Lowest credit risk Menestyjäyritys Suomalaista palvelua Koodia Suomesta Luotettava kumppani