Kuntien, kaupunkien ja koko julkisen sektorin viestintä ja markkinointi on mammuttimaisen laaja jatkuva operaatio, johon osallistuu lukuisa joukko eri tahoja. Sisältöjä ja aineistoja syntyy päivittäin valtavia määriä, kun eri sidosryhmille viestitään jatkuvalla syötöllä. Julkisen sektorin sekä sisäistä että ulkoista viestintää hoitavat omien organisaatioiden lisäksi monet kumppanit.
Miten hallita tätä kaikkea siten, että viestintä tavoittaa oikean kohteen halutun sisältöisenä, oikeassa kanavassa ja oikeaan aikaan? Ja miten toteuttaa kaikki toimenpiteet tehokkaasti ja tuottavasti?
Viime aikoina niin kaupungit, hyvinvointialueet, oppilaitokset kuin muutkin julkishallinnon organisaatiot ovat ottaneet digiviisaan askeleen ja Gredi Content HUB:in käyttöön.
Gredi Content HUB luo valmiudet digitalisaation hyödyntämiseen
Julkisen sektorin aineistonhallinta, brändin johtaminen, viestintäkanavien hallinta ja viestinnän laadunvalvonta hoituvat kustannustehokkaasti ja tietoturvallisesti kotimaisen Gredi Content HUB:in avulla.
Gredi Content HUBista on tullut toimiva ratkaisu jo usean julkisen organisaation aineistonhallinnan ja viestinnän tarpeisiin. Ratkaisua hyödynnetään kuntien, kaupunkien, yliopistojen ja muiden julkishallinnon tahojen päivittäisessä toiminnassa kaikkialla Suomessa. Tutustu alla muutamiin asiakasreferensseihimme.
Vantaan kaupunki valitsi laajaan käyttöön Gredin brändin- ja aineistonhallintapalvelun
Gredin rakentama brändin- ja aineistonhallintapalvelu on nimeltään Vantaan Brändipankki. ”Palvelulla on tarkoitus helpottaa graafikkotiimimme päivittäistä arjen työtä, ja tuottaa organisaatiolle brändihallittuja kevyitä graafisia pohjia itsetyöstettäväksi”, kertoo Gredin rakentaman palvelun pääkäyttäjä Heidi Hölttä, Vantaan kaupungin viestinnästä.
Yksi paikka, sieltä löytyy kaikki
”Meillä on Helsingin yliopistossa kaikkiaan yli 7800 työntekijää, ja olemme antaneet heille kaikille pääsyoikeuden palveluun. Esimerkiksi tutkijat hakevat palvelusta oman tiedekuntansa PowerPoint-esityspohjat”, kertoo Helsingin Yliopiston markkinoinnin asiantuntija Joanna Kokonmäki.
Metsähallitus valitsi brändin- ja aineistonhallintaansa Gredi Content HUBin
”Meillä oli tarve tehostaa brändinhallintaa. Meillä on monenlaiset tarpeet, miten käytämme aineistoja ja kuvia. Vaatimuksemme olivat tiukat ja pohditut. Kartoitimme. Kilpailutimme. Vaadimme oikeasti toimivaa ja meitä palvelevaa järjestelmää”, kertoo Metsähallituksen tiedekeskuksen päällikkö Heikki Hepoaho.
Digitaalisen aineistonhallinnan teknologia tarkoittaa bisneskriittistä alustaa ja ekosysteemiä, jota hyödyntävät organisaatioiden markkinointi- ja viestintäfunktioiden lisäksi niiden myynti-, IT- ja liiketoimintajohto sekä eri sidosryhmät ja kumppanit.
Varhainen ja avoin tiedottaminen on yksi osallistavan kaupunkipolitiikan peruskivistä. Asukkaille ja eri sidosryhmille viestitään ajantasaisesti ja luotettavasti esimerkiksi valmisteilla olevista asioista ja osallistumismahdollisuuksista. Mutta miten varmistat laadukkaan, visuaalisesti yhtenäisen ja tunnistettavan sekä tietoturvallisen viestinnän kaikissa kanavissa jokaiselle kohderyhmälle – 24/7?