”Sisältö on modernin yhteiskunnan polttoaine. Olemme joko sisällön tuottajia tai käyttäjiä. Useimmiten molempia.” Gerry McGovern ja Rob Norton, Content Critical
Hyödynnä tiedostojen massakäsittelyä. Voiko satojen tai tuhansien kuviesi metatiedot päivittää automatisoidusti? Tai voitko rakentaa vaikkapa valmiita jälleenmyyjien tuotekuvapaketteja metatietojen tai kuvien sisällön perusteella? Listaa viisi ideaa, joilla voisit automatisoida nyt käsityönä tehtäviä rutiineja. Pyydä digitaalisen aineistonhallinnan asiantuntijalta automatisointiehdotukset listaasi.
Tunnista digitaalisen aineistonhallinnan roolit. Kaiken osaamisen ei tarvitse asua yrityksesi seinien sisällä, mutta jokaiseen avaintehtävään tarvitaan resursseja ja nimetty vastuullinen. Piirrä tavoitteistasi tiekartta, joka kuvaa askeleet tavoitetilaan. Varmista eteneminen mittaamalla.
Listaa sähköiseen omaisuutesi liittyvät riskit. Mitä jos joku julkaisee tuotemateriaalia liian aikaisin? Mitä jos jälleenmyyjille päätyy väärää tai vanhentunutta tuotetietoa? Kun käsissäsi on lista keskeisistä riskeistä, auditoi a) digitaalisen aineistonhallinnan järjestelmäsi, b) prosessisi ja c) käyttäjien osaaminen. Kysy itseltäsi, kehtaatko kertoa tulokset ylpeänä johtoryhmäsi edessä.
Uudesta Datanhallinnan pikaoppaassamme saat tietoa miten sinun kannattaa vaalia sähköistä omaisuuttasi ja miten varmistat sen arvon kasvamisen ja säilymisen.
Kerromme miten hallitset tietoa ja digitalisoit prosessejasi. Olemme listanneet oppaaseen myös muutamia keinoja ja vinkkejä, joiden avulla pääset nopeasti vauhtiin.
Gredi juhlistaa 100-vuotiasta Suomea julkaisemalla 100 digiviisasta vinkkiä digitaalisen aineiston hallinnasta. Jaamme tässä oppaassa kanssasi parhaat vinkkimme organisaatiosi digiviisaista ratkaisuista ja integraatioista, paljastamme tehokkaimmat toimintamallit ja arkirutiinejasi helpottavat digitaalisen aineistonhallinnan ominaisuudet. Poimi herkullisimmat palat osaksi omia toimintatapojasi!
Kerromme Digiviisaan päättäjän oppaassa, miten muutat digitaalisen omaisuutesi helposti hyödynnettävään muotoon ja jakelet viestejä hallitusti monikanavaisessa ympäristössä. Opit lisää työtavoista, prosesseista ja työkaluista, joilla hallitset brändisi elämää perinteisten myyntipisteiden ohella virtuaalisilla kauppapaikoilla ja sosiaalisessa mediassa.
Tämä kaikki on digitaalista älyä, jonka avulla voit kasvattaa liiketoimintasi kannattavuutta.
Löydät oppaasta vastaukset muun muassa seuraaviin kysymyksiin:
Mitä perinteinen ja digiviisas organisaatio tekevät eri tavoin?
Millainen on digitaalisesti kilpailukykyinen yritys?
Miksi monikanavaisuus edellyttää digiälyä?
Miten digiviisaus liittyy tuotehallintaan?
Miten digiäly tehostaa markkinointiasi?
Miten digiäly parantaa prosessisi laatua?
Miten ohjaat tavoitetta, et vain tehtäviä?
Digiviisaan päättäjän opas on suunnattu päättäjälle, joka haluaa parantaa digitaalisen omaisuutensa käyttöarvoa ja sen jatkuvaa hallintaa. Kerromme, miten korvaat paljon henkilötyötä vaativia rutiineja oikeilla työvälineillä ja kehität tiedonjakamisen, julkaisun ja hallinnan toimintamallejasi.
Tarjoamme digiviisaalle päättäjälle, markkinointi-, viestintä- ja tuotepäällikölle terabitin verran keinoja, joiden avulla hallitset ja jakelet digi-informaatiotasi entistä tehokkaammin. Paljastamme myös, millaisia parhaita käytäntöjä hyödyntämällä säästät roimasti euroja. Automatisoit, hallitset ja nopeutat monia markkinoinnin ja viestinnän toimenpiteitäsi.
Tule Digiviisaaksi. Lue Gredin oppaat!
Kerromme uudessa oppaassamme miten otat digitaalisen aineistonhallinnan kitkatta käyttöösi. Oppaan avulla alat nauttia täydellä teholla jämptin aineistonhallinnan tuomista kustannus- ja aikasäästöistä heti alusta asti.
Tarjoilemme ideoita ja esimerkkejä miten digitaalinen aineistonhallinta muuttaa markkinoijan elämän helpommaksi. Käytännön vinkit ja vertaiskertomukset tasoittavat tietäsi tehokkaampiin työnkulkuihin.
Emme keskity oppaassa ohjelmistoon tai sen ominaisuuksiin. Digitaalisesta aineistonhallinnasta on hyötyä vasta kun sitä käytetään ja mielellään oikein. Siksi keskitymmekin siihen, miten virität organisaatiosi anturit oikeaan asentoon ja millaista apua siihen on tarjolla.
Opas sopii sinulle kuin nenä päähän
– jos paraikaa harkitset digitaaliseen aineistonhallintaan siirtymistä tai
– olet ottanut jo ensiaskeleet ja haluat edelleen kasvattaa markkinointiprosessiesi tai brändinhallintasi tuottavuutta.
Oppaan luettuasi tiedät
– miten sovitat yrityksesi toimintamallit uuteen ajattelumalliin
– miten ohjeistat käyttäjät ja kumppanit
– miten aineistot kannattaa valmistella ja tallentaa
– mitä käytön yhteydessä kannattaa ottaa huomioon
– miten voit kartoittaa käyttäjiesi osaamisen ja tunnistaa koulutustarpeen
– millaista apua käyttöönottoon ja jatkuvaan kehitykseen on tarjolla.
Oppaasta on iloa varsinkin
– markkinoinnin
– brändinhallinnan
– mainonnan
– viestinnän ja
– myynnin ammattilaisille ja päättäjille
Tule Digiviisaaksi. Lue Gredin oppaat!
Uusi Digitaalisen aineistonhallinnan pikaopas tarjoaa vastauksia sähköisistä brändinhallinnan palveluista markkinoinnin, viestinnän ja myynnin ammattilaisille.
Mitä on digitaalinen aineistonhallinta?
Digitaalinen aineistonhallinta (Digital Asset Management, DAM) on palvelu, jonka avulla johdat yrityksesi
brändiin liittyvää sähköistä aineistoa. Kyseessä ei ole pelkkä aineistopankki, vaan palvelun avulla
versioit myynnin ja markkinoinnin materiaalia sekä johdat uuden materiaalin tuotantoa.
Palvelu tarjoaa työvälineet myös aineiston hallittuun personointiin, jouhevaan kommentointiin,
turvalliseen jakamiseen ja projektien hallintaan.
Mitä hyötyä digitaalisen aineistonhallinnan pikaoppaasta on?
Opas kertoo, miten kasvatat brändisi arvoa ja vauhditat työprosessejasi digitaalisen aineistonhallinnan avulla. Oppaan luettuasi tiedät, kuinka vähennät turhaa työtä ja käytät digitaalista omaisuuttasi tehokkaasti hyödyksesi.
Tule Digiviisaaksi. Lue Gredin oppaat!